بالاخره در تاریخ 30 تیرماه 1395 میکروتیک یکی از بروزرسانی های انقلابی میکروتیک (Mikrotik) را منتشر کرد.
نسخه 6.36 سیستم عامل میکروتیک (Mikrotik OS) با قابلیت های جذابی در قسمت های مختلف همراه شده است که در ادامه به برخی از این ویژگی ها در بخش فایروال اشاره می کنیم.
1- اضافه کردن قابلیت نسخه Interface List ( لیست اینترفیس ) :
لیست اینترفیس ها یکی از امکانات جذاب و دوست داشتنی برای مدیران شبکه بخصوص در سری هایی مثل CRS و CCR می باشد.
لیست اینترفیس تقریبا از همه اینترفیس های فیزیکی ، مجازی ، VLAN ، تانل ها و ... پشتیبانی می کند.
شما می توانید لیست های مختلفی ایجاد کنید و بر اساس نیاز اینترفیس های مورد نظر را به آن اضافه کنید.
با این روش علاوه بر صرفه جویی در وقت، می توانید از بروز خطای رایج در پیکربندی قوانین مشابه جلوگیری نمایید.
از این لیست می توانید در جدول های Filter Rule, Nat, Mangle, Raw لایه 3 (IP/Firewall) و لایه 2 (Bridge/Filter, Nat)، در دو بخش ورودی (In Interface List) و خروجی (Out Interface List) استفاده کنید.
2- اضافه کردن قابلیت افزودن نام دامنه به Address List ( لیست آدرس ) :
میکروتیک به همه جذابیت های قبلی Address List ویژگی جدیدی اضافه کرده است.
در این نسخه از سیستم عامل شما می توانید در بخشی که قبلا آدرس IP را وارد می کردید، نام دامنه خاصی را وارد کنید. میکروتیک بلافاصله از طریق DNS تمام IP متعلق به آن نام دامنه را به صورت Dynamic به Address List مورد نظر اضافه می کند.
3- اضافه کردن بخش جدید به جدول فایروال به نام RAW ( پردازش نشده یا خام ) :
به نظر من مهمترین و کلیدی ترین ویژگی اضافه شده به فایروال افزودن جدول RAW می باشد.
در جدول RAW می توان به بررسی و آنالیز اطلاعات قبل از ورود به بخش Connection Tracking پرداخت.
این یعنی سرعت بسیار بالاتر در اسکن و بررسی ارتباطات، به زبان دیگر یعنی درگیر نشدن بیش از حد CPU بخصوص در حملاتی مثل DOS یا DDOS
از RAW و قابلیت های خیره کننده اش در آینده بیشتر خواهید شنید.
برای دانلود این نسخه از سیستم عامل میکروتیک به آدرس تارنمای رسمی میکروتیک مراجعه کنید.
میکروتیکی باش و منطقی فکر کن.
دوست و همکار گرامی ، لطفا از انتشار محتوای این صفحه بدون ذکر منبع و نام نویسنده جدا خودداری فرمایید.
با ما همراه باشید.
گروه ستودا مشاوری امین و مجری توانمد در پیاده سازی پروژه های شبکه
اگر انتخاب نام دامنه مناسب را، اولین قدم برای شروع مکاتبات تجاری و رسمی در محیط اینترنت فرض کنیم، قطعا قدم دوم و به روایتی دیگر مهمترین تصمیم، انتخاب خدمات دهنده مناسب برای میزبانی اطلاعات روی اینترنت ( هاستینگ ) و مدیریت ایمیل های شماست.
در این نوشتار تصمیم نداریم، قابلیت ها و ویژگی های تخصصی سرویس های میزبانی را توصیف و آنها را با یکدیگر را مقایسه کنیم.
اما سعی می کنیم با ساده ترین روش به شما در انتخاب هاستینگ مناسب کمک کنیم.
ابتدا باید تصمیم بگیرید که به هاستینگ ( در این مورد میزبانی پست الکترونیک ) داخل سازمانی نیاز دارید یا هاستینگ برون سازمانی
برای این منظور ابتدا به دقت موارد زیر را بررسی نمایید :
1-تعداد افراد شاغل در سازمان ( افرادی که دارای آدرس پست الکترونیک هستند یا باید باشند. )
2-امکانات و تجهیزات موجود در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان
( کارکنان ، تعداد سرورها ، برق اضطراری ، زیرساخت شبکه و ... )
3-نوع، کیفیت و سرعت ارتباط یا ارتباطات اینترنتی سازمان
4-حجم مراودات بین کارکنان داخل سازمان و طرف های تجاری در داخل یا خارج از کشور
( تخمین نزدیک به واقعیت از میزان تبادلات و سهم هر بخش به صورت میانگین روزانه )
5-میزان استفاده از روش و ابزارهای اتوماسیون اداری در بخش مراودات مکانیزه داخل و برون سازمانی در سازمان شما
اگر نتیجه بررسی مورد اول، به عددی کمتر از 15 تا 20 نفر اشاره می کند
اگر نتیجه بررسی مورد دوم بیانگر زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات ضعیف و محدود در سازمان شماست
اگر سرعت و کیفیت ارتباط شما با اینترنت ، پایدار و ثابت نیست
اگر حجم و تعداد کل مراودات ( ارسال و دریافت کل کارکنان ) با طرف های تجاری خیلی زیاد نیست ( مثلا کمتر از روزی 100 ایمیل با پیوست های کم حجم )
اگر مراودات کارکنان محلی شما با یکدیگر زیاد نیست و از هیچ یک از ابزارهای اتوماسیون در سازمان استفاده نمی کنید.
اگر در زمینه اختصاص بودجه و استخدام نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محدودیت دارید.
اکیدا توصیه می کنیم از پیاده سازی و اجرای راهکاری های هاستینگ داخل سازمانی ( مثل راه اندازی Mdaemon , Exchange ) به هیچ عنوان استفاده نکنید. چون عدم رعایت حداقل استاندارد ها در هریک موارد فوق سبب بروز مشکلات متعدد در زمینه مراودات تجاری شما خواهد شد.
پیشنهاد ما به شما در این موارد استفاده از سرویس میزبانی برون سازمانی با کمترین بار پشتیبانی است.
سرورهای قدرتمند با سیستم عامل لینوکس ( Linux ) و پنل های میزبانی حرفه ای( CPanel ) بهترین روش برای میزبانی پست الکترونیک در سازمان شماست.
دپارتمان اتوماسیون ، پردازش ابری و خدمات متمرکز گروه ستودا با در اختیار داشتن سرور های فیزیکی و مجازی در دیتا سنتر های مجهز خارجی و داخلی بهترین و کامل ترین خدمات را به صورت 7 روز هفته و 24 ساعته و با مناسب ترین قیمت به شما ارایه خواهند داد.
لازم به ذکر است در صورت عدم رضایت شما از کیفیت خدمات دریافتی تا یک هفته ، کل وجه واریزی و بعد از این مدت، پس از کسر مدت زمان استفاده شده، الباقی وجه مسترد خواهد شد.
در غیر اینصورت، اگر نتیجه بررسی های شما ، نشانگر نیاز به اجرا و پیاده سازی راهکارهای خاص و پیچیده تری ( مثل پیاده سازی میزبان داخل سازمانی ) دارد توجه به دو نکته ضروری است :
1- پیاده سازی ، اجرا و پشتیبانی این راهکارها الزاما باید توسط متخصصین خبره انجام شود، چون در غیر اینصورت امنیت و دسترسی به اطلاعات شدیدا در معرض ناپایداری قرار خواهد گرفت.
2- فراهم بودن کلیه زیرساخت های لازم برای پیاده سازی اصولی و صحیح میزبانی پست الکترونیک کاملا باید جدی گرفته شود.
به خاطر داشته باشید پست الکترونیک ( مراوادات الکترونیک ) زیر ساخت اصلی در پیاده سازی اتوماسیون اداری است.
همکاران متخصص ما در ارایه این خدمات تا حصول نتیجه لازم در کنار شما خواهند بود.
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما از طریق تارنمای رسمی گروه ستودا www.setuda.com در ارتباط باشید.
لطفا از بازنشر مطالب بدون اجازه نویسنده و عدم ذکر منبع جدا خودداری فرمایید.
با تشکر